Totalt antall sidevisninger

torsdag 5. januar 2012

Det er lettere sagt enn gjort!

Forgive me father for I have sinned...i dag har jeg smakt på gulrotkaka jeg lagde i går til juletrefesten. Var flink jente og bakte kake fra bunn vøtt, også ble det bare spist to kakestykker....av DEN gode kaka! Merkelig!:) Det er sikkert fordi folk tenker sånn som jeg tenkte før jeg smakte gulrotkake. "Gulrøtter i kake??!! NEI TAKK! Grønnsaker hakke no i kake å gjøre vøttø. Det KANKE være godt det!" Men en 17.mai for snart 5 år siden, dristet jeg meg til å smake, og da var det gjort...jeg føler på en måte at jeg har fått tatt igjen for alle de årene som jeg ikke turte å smake på gulrotkake. For det HAR blitt noen kaker på de 5 årene. Det er jo verdens letteste kake å slenge sammen, og jeg har jo stort sett alltid ingrediensene liggende, så da er det fort gjort. Og i disse tider, som jeg skal være så flink, så var det rett og slett skikkelig urutt at det ble så mye kake igjen. Enda så flink jeg har vært i dag...gått rett forbi bollen med twist sikkert 40 ganger, ikke så mye som snoket i smågodtbollen (ja, bollen...kjøpte 1,8kg smågodt til nyttårsaften, og da var vi jo så stappa at smågodt var det siste vi tenkte på), jeg har tilogme ryddet i en kg Kong Haakon V etter at lille hadde fått tak i den...UTEN å smake! Men så var det den kaka da...jaja, bedre lykke i morgen;)

I dag forsvant juletreet her i huset. Nå var det virkelig på tide, for hver gang jeg gikk forbi treet, og kom borti en grein sildret det så fint på gulvet. Det var nesten så jeg vurderte å ta frem støvsugeren ved flere anledninger, men jeg stod i mot presset;) Når vi tar ut juletreet, er det mer slakting det er snakk om...Jeg fjerner pynten og Dag står for fjerning av lys. Og tre! Resten av julen får bli noen dager til...her i huset pynter vi jo ikke før lille julaften, og for SÅ mye jobb, så skal det jammen få stå fremme litt til;) Så gjenstår det å se hvilken julepynt vi glemmer i år, og fjerner til våren.:) Vurderer å la adventsstaken stå..vi er jo allerede i gang med å vente på en ny jul ;)
Dette bildet har fått tittelen "Ribbet tre", og du skjønner kanskje hvorfor?:) Vi (les: Dag) klipper greiner og fyrer, og det blir godt og varmt i stuen...helt til det bare er varmt, og ikke godt lenger. Hehe. Det blir akutt for varmt, og da må det luftes. Hehe. Så fyrer vi litt for kråkene og alle småfuglene da. I dag var det jo deilig å hvitt ute når vi stod opp, og lykken var stor da mini oppdaget det da hun åpnet døren for å dra i barnehagen. Hun var fast bestemt på å ha med seg de nye skiene i barnehagen, men 1mm snø er litt lite for skigåing, så nå drømmer ligger hun søtt i sengen sin og drømmer om mere snø, sånn at hun får prøvd skiene sine.

Torsdag er helligdag er i huset, da er Dag på badminton, og jeg holder meg hjemme. Hvis det skjer noe da, så er det her det skjer, hvis ikke får jeg ikke blitt med. Det er helt greit det asså...da sitter jeg med datan, fjernkontrollen og hekletøyet mens englene sover, og kooooser meg med det. Så det har jeg tenkt til å fortsette med en times tid til her, så får du kose deg med ditt. Goood torsdagskveld til deg og dine <3

3 kommentarer:

  1. Gulerot kake er kjempe godt og er en favoritt her i huset også.
    Når juletærne ser sånn ut kan man bare glede seg over å finne granbar frem til neste jul inne kriker og kroker. Fin blogg gleder meg til å følge deg videre

    SvarSlett
  2. Hehe... litt av et tre dere sto igjen med ja!! Her forsvinner alltid julen ut døra 1 nyttårsdag, og noe av julepynten forsvinner dagen før nyttårsaften for å bli litt nyttårspynta. Men vi pynter til 1. søndag i advent så kanskje ikke så rart at jula flytter ut litt tidligere da...

    SvarSlett
  3. Monica: Ja, gulrotkake er helt fantastisk...skjønner ikke at jeg ikke lot meg lede inn i fristelsen tidligere;) Så koselig at du vil følge meg videre. Det betyr mye :)
    Kikka: Hehe, ja,var det ikke fint?;) Nei, jeg har tenkt det samme...det er ikke så rart den forsvinner tidligere da, man blir jo lei av den pynten også. Her forsvinner den mellom 13. og 20. dag jul...stort sett ;)

    SvarSlett