Totalt antall sidevisninger

mandag 13. februar 2012

Åpning av Brannbakken!

Hei og hå!
Jeg merker virkelig at hverdagen har tatt meg igjen...dagene går virkelig i ett her for tiden, og jeg får nesten ikke tid til å blogge engang. Det sliter litt på meg det asså;) Men...en gang innimellom er jo bedre enn aldri, så her kommer det et, sent men godt (håper jeg) :)

Helgen har vært her med alt den hadde å by på, dvs både morsdag og åpning av akebakken, som vi har ventet så veldig på å få heeeelt ferdig. Jeg må si, det hadde vært nydelig med morsdag hver søndag. Tenk jeg fikk sove lenge, OG fikk blomster. I tillegg fikk jeg en nydelig tegning av mini. Mini er kanskje litt lik på meg, hun har kanskje ikke mest tålmodighet til å sitte å gjøre noe over lengre tid, og det kan virke som om tegninger blir masseprodusert i barnehagen. Da er det jo ekstra stas å få en tegning som hun har lagt litt tid og krefter i synes jeg, også blir mammahjertet så veldig bløtt atte :) Mini tegnet faktisk meg som prinsesse, den lille jenta med kjolen er visst et selvportrett, pusen (som noen poengterte så fint at hadde 6 bein) er lille Erle, og sola...det er Dag (pappa) :) God gjennomtenkt med andre ord.
Vi er litt tynne i håret bare, og vi har litt høyt hårfeste, men det blir muligens bedre etterhvert. :)

Må jo vise frem bilder av de fine blomstene jeg fikk også. Mia elsker å kjøpe blomster, og jeg fikk inne mindre enn to blomster. En bukett (som jeg nesten hadde lagt inn bestilling på borte på blomsterbutikken, men uten at Dag og mini visste noe om det) og en potteplante, minis favoritt: Ildtopp. Når man får en ildtopp av mini, ja da vet man at det er gjennomtenkt. Hun bruker hver anledning hun kan til å kjøpe en blomst og her for et par uker siden var vi på Brotorvet, og "offa" (min pappa) lå på sykehuset og var ikke helt i slag, da fant hun en kjempefin blomst og sa;"Denne var fin, mamma, den kan vi kjøpe til Offa, han er jo så syk nå." Jeg:"Ja, den var fin den, men vi kan jo ikke kjøpe den til Offa, han er jo ikke hjemme vettu." Mia:"Nei, han er jo ikke det, men da kan vi jo bare flaten å sende den i posten!" :D Men vi gjorde ikke det asså...han får få en blomst ved en senere anledning. Her er ihvertfall min bukett:
Lyserosa germinier er virkelig en favoritt...de er så nydelige! Ikkesant? :)

Allikevel var kanskje helgens høydepunkt, både for store og små, den offisielle åpningen av akebakken "vår". En akebakke som er åpen for alle, og som fortjener og bli brukt. Den er 130 m lang, og det er lagt ned over 400 dugnadstimer, fra små og store, for å få den ferdig, og vi er så utrolig stolte av den. Vi ble ikke noe mindre stolte da vår flotte varaordfører/fungerende ordfører Unni Brekka Kiøsterud takket ja til å åpne den for oss. Og med en fin tale, som passet ekstra godt på morsdagen, klarte hun, med verdens sløveste saks, å få klippet over snoren slik at den ble offisielt åpnet. Og etter at demokratiet har talt, har den også fått et navn, nemlig "Brannbakken"! Velkommen skal dere være:)
Det er ikke lett å se, ettersom skumringen snek seg på, men her klippes snoren på høytidelig vis :)

Helt på tampen har jeg tilogmed fått heklet litt. Man kan vel si at jeg har fått litt dilla på pannebånd, og nå er det nesten så jeg vurderer å selge asså;) Så mange som vil ha, det blir fort dyrt hvis jeg skal donere i hytt og gevær ;)

Mia synes ikke det var helt greit at jeg bare laget til alle andre, så jeg får vel fortsette på hennes pannebånd. Hun har selvfølgelig bestilt lilla med rosa blomst, for lilla er faktisk den fargen hun elsker aller best! :)

Fin mandagskveld til deg og dine <3

Klem klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar