Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. desember 2011

Er du i rute til jul?

Når jeg møter folk på butikken eller andre steder nå, sier de: "Hei, hvordan går det? Er du i rute til jul?" Er du i rute til jul?! Mulig jeg er rar, men jeg fatter ikke helt greia med det. Her i huset så er det ikke SÅ fantastisk spesielt at det er jul (det er faktisk jul hvert eneste år), at jeg løper rundt med moppen og vasker oppetter vegger, i taker og inni skaper, men jeg skjønner jo at jeg kanskje må innse at det er meg som er annerledes. For med SÅ mange facebookstatuser som omhandler nettopp dette, og SÅ mange som spør om det, så er kanskje mer normalt å gjøre det enn å ikke gjøre det. :) Jeg tenker, og spør meg selv:"Hvem er det som kommer hit til jul?" Jo, det er familien (og ikke hvilken som helst familie, nei, den NÆRMESTE familien), og kanskje en venn eller flere. Nå har det seg sånn her i huset at vår dør er åpen hele året for besøk, noe som betyr at de som kommer, jo har sett hvordan det er her 1000 ganger. Noen ganger har de vært heldige og kommet når det er nyryddet og til og med vasket, mens andre ganger har de kanskje kommet midt i det verste kaoset.:) Og min oppfatning er at de stort sett kommer for å hilse på, og snakke med oss og ungene, ikke for å inspisere huset mitt. SÅ når det er sagt, så får hus være hus og vask være vask. Misforstå meg rett, jeg skal både rydde og vaske til jul, jeg, men ikke noe mer eksepsjonelt enn jeg pleier! :) Det viktigste må jo være at de som skal ha pakker, får pakkene sine. For hvis JEG skulle vasket huset helt ned til jul...ja, da er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde fått tid til å handle gaver ;)

I dag har vi vært på luciafeiring i barnehagen, ett skritt nærmere i julestemningen. (Selvom det er vanskelig å føle noe som helst i dette været...jeg er så drittlei øspøs og storm at du vil ikke tro det engang). Luciatoget har helt siden jeg var liten vært et høydepunkt i desember, og i år fikk jeg endelig vært med og sett i barnehagen. De fineste barna i sine fineste kostymer. Så stolte og så flinke! Det varmer mammahjertet!
Skjedde ett eller annet rart når jeg tok bilde, men en kan tydelig se at mini er stolt <3 (Og at lille skjærer tenner) ;)

Når jeg først er inne på mini, så har jeg mange ganger tenkt at jeg skal skrive ned alt det rare og morsomme hun sier. Det ene gullkornet etter det andre ruller ut av munnen på henne, og vi ler både av henne og med henne flere ganger om dagen. Hun er virkelig fantastisk. Men...jeg får aldri skrevet ned, så jeg får satse på god hukommelse, for allerede nå er jeg sikker på at jeg kunne fylt en hel konfirmasjonstale med gode sitater og gullkorn fra den munnen.:) Hvis jeg spør henne om noe, har hun alltid et svar på lur, og ofte er det hun som lurer på noe. Og lurer hun på noe, da spør hun. Og hvis ikke jeg kan svaret da, pleier jeg å svare:"Det vet jeg ikke helt, du burde spørre onkel Atle!" ;) Det er hun veldig fornøyd med, og nå har hun hørt det så mange ganger at hun sier det selv hvis jeg ikke kan svaret. ;) Det siste jeg helt klart burde har skrevet ned sa hun i dag under "Jesus og Josefine", lille lå i senga og skrek og ville ikke sove og jeg sa:"Det er kjedelig at Erle ikke er noe flink til å sovne lenger." Mia kikket på meg og svarte:"Ja...men det står sikkert i boka at det skal være sånn." :) Hun blir nok klok når hun blir stor :)

Det er tirsdag og kosekveld foran tv´n. Love it <3 (Nå skal ikke jeg late som om jeg bare ser på tv på tirsdagene, for det ville vært jug.:) Her står stort sett tv´n på hver kveld, men det er på tirsdagene jeg koser meg aller mest foran den) :)


Ha en fin tirsdag du også :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar