Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. desember 2011

Vel overstått og gledelig jul

Ja, jeg sier det en gang til: vel overstått og gledelig jul! Når 2.juledag var over tenkte jeg:"Nå skal det bli deilig med litt hverdag igjen". Det er veldig koselig med jul, men jammen er det stress også. Synes vi ikke gjør annet enn å pakke unger ut og inn av bilen, dusje, ta på pentøy og spise, spise, spise og sove. Og sånn går nu dagan! :) Men 3.dag (hvis man kan kalle det det) hadde jeg jo bedt de fine kusinene mine på besøk for kos og skravlings. Og for å ha det helt klart, da stod det IKKE julemat på menyen:) Enchiladas ble servert, og alle synes det var helt passende. Og i går måtte jeg bare takke pent nei takk til å spise middag hos mamma og pappa...jeg hadde faktisk bare lyst til å være hjemme og spise middag i ro og mak uten å måtte tenke på klokkesletter og andre "stressende" ting. Hehe. Men i dag...ja da er det middag hos mor og far, og i morgen er det middag hos noen venner, og SÅ er det nyttårsaften med middag og gjester her. og SÅ kommer hverdagen...jeg elsker hverdagen <3

Bloggens navn er jo selvgjort er velgjort, men her i huset er det ikke stort som er blitt selvgjort den siste uken. Ja, dvs, sånn rent utenom det ekstra flesket som har lagt seg rundt midjen og i årene da ;) Jeg vet de sier:"Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du blir feit av, men det du spiser mellom nyttår og jul." Jeg ekke så sikker på at det gjelder for meg asså...jeg er helt ukritisk til hva jeg spiser mellom jul og nyttår, og gjennom en dag, trenger jeg ikke mat, hvis jeg stadig kan stappe i meg noe snop eller aller helst sjokolade. Ekke sunt det vøttø, og man blir feit av det! ;) Men etter nyttår begynner jeg, neste år som alle andre år, et nytt og bedre liv...haha, vi får se da. :)

Siden hverdagen nærmer seg, og ting har roet seg litt ned, så har jeg faktisk noe på kroken nå asså...jeg har begynt på en ny lue til Anita, da den forrige jeg laget til hene, passet til Mia. Og da IKKE til Anita:) Så får vi se om denne blir større...hvis ikke er det et barn til som må få samme lue. Hehe. Jeg FATTER ikke hva jeg gjør annerledes me disse luene, den første og andre jeg lagde ble jo kjempebra og i helt riktig str...veldig rart!

Har jo også tidligere snakket litt om sengehygge..bestemor fikk jo sengehygge til jul, og ble veldig godt fornøyd med det, men her i huset er sengehygge det samme som kryssord. Det var så deilig å få lille inn på eget rom, sånn at lyset kunne stå på, og vi kunne løse litt kryssord på sengen igjen. (Høres ut som om vi er 70 år og har vært gift i 50 av de) :) Så må jeg jo bare vise hva det stod i det siste kryssordet vi kjøpte, noe som bare bekrefter det jeg sier.
                                                     "Hygge i hver rute".....jeg liker det! ;)

Ha en fortreffelig (hver)dag, før det dundrer løs igjen med nyttårsaften. Vi blogges/leses/snakkes plutselig igjen, og jeg LOVER at jeg skal bli flinkere til å oppdatere her, og å gjøre selvgjorte ting ;)

Klem fra meg

1 kommentar: