Totalt antall sidevisninger

søndag 25. desember 2011

Lenge siden sist

Nå var det lenge siden siste innlegg, og på tide med en oppdatering igjen fra denne kanten. Det BLE jul i år også gitt...ENDA jeg ikke vasket huset.;) Var fint og ryddig her i går når vi dro til svigers for å spise deilig julemiddag. Jul for meg er ribbe, medisterkaker, og får ikke å glemme det aller viktigste: medisterpølser!!! Jeg er, akkurat som med sjokolade, litt over gjennomsnittet interessert i pølser.:) Jeg er sikker på at jeg kunne spist pølser til middag nesten hver dag, kalde eller varme, grill eller wiener. Nydelig! Og det blir ikke jul uten medisterpølser! Etter endt julemiddag og hestesko is med hjemmerørte jordbær, tok vi med oss svigers hjem til oss for pakker og kaffekos. Ja, kaffe for de voksne, og vi barna, vi kosa oss med brus og cookie deig kuler og småkaker. To slag var kjøpt, men svigermor var meget fornøyd allikevel;)

Stakkars lille...helt utslitt etter julemiddagen, så gikk hun og la seg. Ja, dvs. jeg la henne jo....hun er et fremmelig lite vesen, men det får være måte på ;) Og mens hun lå oppe og sov, og ante fred og ingen fare, begynte vi på berget av pakker. Det var uendelig mye pakker i år, men det er jo sånn det blir når man er så snill. For GJETT hvem som fikk besøk av nissen i ååååår??!! Den EKTE nissen kom nemlig til oss. Skulle gjerne lagt ut et bilde av Mia som ga nissen en kos, men ett sted går grensen selv for henne.;) Det ville hun ikke ha noe av, for det var alt for flaut denne gangen. Men det hun ikke vet...er at hun i dag har gitt kos til nissen...:) Vi har tydeligvis vært snille hele gjengen her, og atter en gang gikk jeg i pluss. Det er nydelig å tenke på gitt! Og snaaaart får vi ny seng. O halleluja, det skal bli deilig! Når den største forskjellen på meg og Dag er at jeg vil ha sengen for oss selv, mens Dag ikke kan tenke seg noe koseligere enn at Mia kommer tassende inn med både Eddi, Sandra og Fantorangen og Molly på slep, da er faktisk 150cm med seng i minste laget. Egentlig burde vi hatt 3m, men vi får nok nøye oss med 180cm..vi skal jo ha plass til den også tross alt! :)

Hver dag er en fest, og dagen i dag og morgendagen er inget unntak. Kalkun hos Dags svigerforeldre i dag, og hele slekta på pappas side på Telemarksvingen (ikke vært der sier du??? Fy skam! Helt klart verdt et besøk ved en senere anledning) 2.juledag. Der stiller tante Anne opp med mat til 30stk+ og lydnivået står til taket. Det er nesten så jeg synes synd på de som ikke har ekte "Thommesenblod" i årene...men har man vært lenge nok i slekta, vet man å ta ordet: mamma har ihvertfall aldri lidt noen nød;)

Har ikke lagt inn noen bilder enda, men tipper at julen her i huset er omtrent som alle andre steder...pynta unger, pynta (lett stressede) vertinner, pynta juletre, masse gaver og bugnende bord...lukk øynene, så ser du det nok for deg;)

Bestemor ble forresten kjempefornøyd med sengehyggen! Så fornøyd at hun lot seg eksponere på facebook med den på. Fineste modellen man kan ha <3 "God jul Vibeke og tusen takk for hyggelig hygge hahahaha ja du vet jeg fikk jo et sjal av moren din for noen år siden og det bruker jeg hver kveld for da sitter jeg i sengen og skriver i dagboken min og for at jeg ikke skal fryse på ryggen da så må jeg jo ha noe over så ja da har jeg jo brukt det sjalet da men nå fikk jeg jo den kjempefine sengehyggen av deg så nå kan jeg jo bruke den og jeg må si jeg er imponert over at du har laget den!" Du la kanskje merke til at det verken var komma eller punktum der? Det er fordi min fine bestemor snakker både på ut- og innpust, så hun trenger ikke pauser ;) (Noen sier at jeg slekter på henne, men det tror jeg bare er tøys...det er nok Mia som slekter på henne...hopper ofte over noen ledd har jeg hørt) ;)

Inntil videre...fortsatt god jul til deg og dine! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar