Totalt antall sidevisninger

torsdag 8. desember 2011

Lue

Jeg er helt tom for garn, brukt opp alle nøstene jeg kjøpte til sjalene mine, så nå ligger det to halve sjal her i hver sin farge. Det betyr at jeg ikke hadde noe å henge på kroken, så jeg tenkte at siden Dag har mast om en lue i lange tider nå, så kunne jeg jo være grei å lage det til han. Meeen hadde ikke noe garn til det heller, og lille sov, så da dukket jeg ned i "kista" her, og der hadde jeg flere nøster det bare var tatt litt av. Men ikke i riktig farger da...så da tenkt ejg at jeg skulle sjekke hvordan lua skulle bli, så da slang jeg sammen en lue til meg selv i restegarn. Og jeg må si...jeg synes igrunn den ble veldig fin asså. Ikke no hokus pokus lissom, men det enkle er ofte det beste. (Det sier de ihvertfall på reklamen) Så nå vil Dag ha sin i sort, og mini vil ha me lilla, hvite, rosa, sorte og GRØNNE striper faktisk. Så da er det bare å henge i, så får vi se om jeg får gjort noe av det. Garn er i hvertfall kjøpt inn til Dag sin :)
Sååå suuuur!!!! Men lua ble fin da ;)

Sånn ellers så er "godværet" tilbake her...mildvær, øspøs og masse sterk vind. Ikke mye som minner om vinter lenger...det holdt i halvannen dag. Denne gangen! Jeg har trua, og før vi vet ordet av det, daler snøen lett og fin ned igjen, og blir liggende :)

Så til slutt, noe jeg har tenkt litt på...innimellom når jeg leser andre blogger, så har de skrevet flotte innlegg med alvor og ettertanke i, så da tenker jeg ofte "ja, det er sant, pokker at ikke JEG kom på å blogge om nettopp det!" Men...jeg får vel kanskje bare innse at jeg ikke er av den alvorlige, tankefulle typen. Jeg har kanskje lett for å ta litt lett på saker og ting. Som den gangen vi var på klassetur med de hvite bussene, vi var kommet til Krakow, og vi skulle selvfølgelig ut på kvelden. Og regelen var at vi alltid skulle gå minst 4(?) sammen til enhver tid. Det var ikke før vi skulle finne veien tilbake til hotellet, at "problemet" dukket opp; vi hadde gått oss vill, og vi kunne ikke finne hotellet. De andre ble nok kanskje litt bekymret, men jeg ble igrunn mest oppgitt over de som var bekymret, kikket bort på venninnen min og sa:"Slapp av...finner vi det ikke i dag, så finner vi det sikkert i morgen!" Jeg scorte med dette ca NULL voksenpoeng den dagen hos min venninne.;) Men vi er fortsatt bestevenner (hvis man har lov til å ha det når man snart er 29 år?) og skal nok være det i mange år fremover. :)

Derfor får jeg overlate alle de gode, tankevekkende innleggene til de som kan det, så får jeg skrive om mitt og mine på det viset jeg kan best :)

I morgen blir det nok ikke noe innlegg fra denne kanten, for da skal jeg på juuuleeeboooord! Det gleder jeg meg SÅ til! Fine kollegaene på Rønholt skole som har invitert meg med da vettu...enda jeg ikke jobber der lenger. Men jeg HAR jo jobbet der i år da...før den ungen kom ;) Det er rart...jeg har nesten sånn første skoledag følelse når jeg tenker på at det er i morgen, og magen er full av sommerfugler (plass til maaaange sommerfugler der) :) Det skal bli så stas! Også får vi nå se hvor stas det blir i heimen når far skal stelle hjemme. Det går nok bra...Dag er flink han, og snart skal han jo være 10 uker alene hjemme med lille, så han har godt av treningen;)

Ha en fortsatt fin kveld :)

4 kommentarer:

  1. hehehe, jeg følte meg litt truffet, Vibeke! ;) Er vel ikke sååå alvorlig jeg heller da! (Det bare skjer ikke så mye morsomt rundt meg hele tida sånn som hos deg! :P)

    SvarSlett
  2. Haha ja du gjorde nok det;) Ikke bare deg asså...flere som er flinke til å skrive innlegg som får en til å tenke litt:) Er stadig innom og leser hos deg vettu:)

    SvarSlett
  3. Takk Kikka. Også så lett! :)

    SvarSlett