Totalt antall sidevisninger

onsdag 15. februar 2012

Vinteraktivitetsdag...

Hei! I dag har vi hatt vinteraktivitetsdag på skolen, vi bestemte det for en ukes tid siden, og jeg kjente jeg ble veldig glad. Det er jo så moro å ake og leke og kanskje tilogme prøve skøytene...lite visste jeg om at vinteraktivitetsdag egentlig betydde skidag...jeg kjente motivasjonen dalte noe voldsomt da jeg hørte det...jeg øynet et lite håp om å for eksempel lede noe sånt som en "gågruppe", men trurukke det var en som var gravid som "hola til seg" den oppgaven a!? Makan ;)

Jeg føler at det nå er på tide å si noe om mine skiferdigheter, eller nærmere sagt mangel på det. Jeg har vel ikke gått på ski siden ungdomsskolen, dvs ca 13 år siden. Eller dvs. jeg prøvde en gang i 2006, sammen med Gina, men vi var nok de første som skulle ut den vinteren, ettersom det ikke var kjørt opp noen løyper, og vi gikk, MED skiene fastspent, med snø opp til knærne...(Gina hadde snø til låra, og hennes ski bare datt av) Haha, det må ha vært et fantastisk syn. Når vi endelig hadde kommet oss over jordet, fant vi en lysløype og satt i gang med godt mot...tok ikke veldig lang tid før vi skjønte at vi på en måte gikk litt som "kjerringa mot strømmen", ettersom alle vi møtte (i oppoverbakken) kom nedover i voldsom fart. De kikket igrunn litt stygt på oss også, der vi stampet oss opp bakken. Og når vi kom til nedoverbakker, satt jeg stort sett på rumpa, og da trinsa på den ene staven knakk, ja, da var det bare å pakke sammen og innse at "those days are gone"! :)

Med friskt mot tok jeg nok en gang skiene mine frem i februar/mars i fjor...med svær kul på magen og bekkenløsning. Etter å ha stabbet meg opp gangveien her, kom jeg til en nedoverbakke, og der fant jeg ut at jeg, med mine plager, verken kunne ploge eller bremse...da var det også greit å pakke sammen utstyret! :)

Så i dag, tok jeg det frem igjen (les: Dag tok det frem for meg), stappet det inn i bilen og jeg kjørte i vei mot skolen, med sekken fylt med saft, pølser, lomper, ketchup, sennep, orange cookies, sitteunderlag og ikke mindre enn to grillspyd. Grådig godt forberedt serru. Så hadde jeg kommet omtrent 700 meter før jeg kikket bort på skiene som lå i setet ved siden av meg, og begynte å le, og jeg ga meg ikke heller...jeg satt og småhumret hele veien til jobb, dette skulle bli litt av en dag :)

Jeg fikk lov til å gå bakerst og passe på at alle i klassen kom seg frem helskinnet...veldig spesielt at jeg, som hadde mer enn nok med å passe på meg selv, skulle passe på barna også...Mulig det er en oppgave jeg har som deres lærer;) Alle kom vel frem, og hold på hatten folkens: jeg datt ikke en eneste gang...eller dvs, jeg hadde ett kontrollert fall for å stoppe (note to self: lære meg å stoppe på ski), da det var en elev som hadde falt. :) Jeg er drita stolt av meg selv, og jeg fikk tilogme en kollega til å ta et bilde av meg, der jeg sitter og soler meg, som et bevis på at jeg var på skitur. Skulle gjerne vist det frem her, men Dag har mobilen min i bilen, så da får jeg overlate det til deres fantasi ;) Dagen var over gjennomsnittet god, med kanon vintervær og strålende sol fra klar himmel, men etter 6km på ski, og 60 min vanntrening er jeg helt sikker på at jeg i morgen, kommer til å kjenne noen muskler jeg VIRKELIG ikke ante at jeg hadde!:)

En finfin dag på alle måter, og overskuddet og humøret er på topp! Tjo og hei, leverpostei, takk for meg!

Klem klem :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar