Totalt antall sidevisninger

mandag 27. februar 2012

Lenge mellom hver gang...

Hei! Lenge siden sist, jeg er virkelig ikke noe flink til å oppdatere bloggen for tiden, og i tillegg til det, føler jeg lissom at skrivepiffen er forsvunnet litt etter litt. Hmmm...håper jeg finner den igjen. Si fra hvis DU finner den er du grei ;)

Vinterferien er over og jeg synes det var nydelig å komme tilbake på jobb. Jeg har sagt det før og sier det igjen: hverdagen er den beste dagen asså. Uten tvil! Misforstå meg rett, vi har hatt en knallfin vinterferie, virkelig på minis premisser (vinterferien er nemlig i følge Dag "barnas ferie") :) Selvom jeg nok kanskje gjerne ville hatt mini i barnehagen EN dag i ferien, ble det ikke sånn, så da fikk vi finne på noe hjemme, da dagene kan bli ganske lange når Mia kommer inn i senga vår kl 05.50 og spør om vi kan stå opp og finne noen barn å leke me! Da er det vanskelig å forklare at "alle de andre" barna er i barnehagen eller på ferie, eller rett og slett ligger og sover søtt i sengene sine, akkurat som Mia burde gjort;)

Mandagen har vi jo oppsummert, tirsdagen hadde vi huset fullt av unger i både tide og utide (mest i tide da), onsdag var det eventyrfabrikken på planen og McDonalds på vei hjem (etter ønske fra Mia - uuuuuff det var syyyyynd), sammen med minis bestevenninne Sara, torsdag var det maling som stod på tapetet, så da ble det en del maling og besøk av barn og på fredag var ukas høydepunkt, nemlig Fritidsparken.:) Hele familien fikk duppa seg litt og alle var glade og fornøyde :) Fra lørdag til søndag var Dag på hyttetur me "gutta"...oppi Bambleskauen på en sliten "Bamble jeger og fisk"-hytte, mens vi spiste reker og koste oss hos mimmi og offa :) Vi var dessuten en tur på fortet med masse fine folk på lørdag også, masse jenter og jeg fikk trimma magemusklene litt til og med :) The end!

Mitt høydepunkt fra ferien var nok dette funnet, fra skogen rett bak huset her (eller blir det foran huset? - det er jeg litt usikker på) :)

Kan informere om at jeg ble riiiiimelig lang i trynet når jeg våknet opp til SE-NØØØØ til morgenen i dag da...men den forsvant igjen i løpet av dagen, og resten av uken er det meldt opp mot 10 deilige varme plussgrader <3

Jeg har dessuten vært litt vaktmester her i huset i helgen...må jo det når gubbis er på hyttetur. Det hadde seg nemlig sånn at vi bestilte deilig kinamat (fra Peking House i Langesund) på fredag (den var "fæddi om cikka kwatteh") og koste oss med den. Så er jo jeg som tidligere nevnt ikke VELDIG glad i å rydde, så da tenkte jeg at vi kunne rydde av bordet på lørdags formiddag...og det hadde vært greit det, hvis ikke lille bestemte seg for å ta det av først. BAH! Der hun spant rundt i gåstolen sin, utbrøt hun et gledeshyl uten like, og da jeg snudde meg, hadde hun hele seg OG gåstolen full av nydelig kinamat! (Note to self: rydd bordet om kvelden) Da måtte mor ordne...ettersom hun da fylte musikkbrettet med mat. Fant frem skrutrekker og skrudde fra hverandre, tørket og vasket og brukte hårføneren på den, sjekket at den virket og var lykkelig da den gjorde det. Skuffelsen var desto større da jeg skrudde den sammen igjen, prøvde den og den IKKE virket :( BUhuhuhuhuhu! Byttet batterier - hjalp ikke en dritt. Skrudde den opp IGJEN for å oppdage at jeg hadde skrudd den ene skruen IGJENNOM den ene ledningen da eller...og vips var det brudd der, og da virker ikke dritten.:/ Men Dag har sagt han skal fikse...så da kan det hende at barnebarna får gåstol med musikkbrett som virker ;)


Og som om ikke det var nok!!! Så har jeg fått et problem inni munnen min...jeg har mistet et stoooort skall av den ene tanna. Jada, jeg har en melketann (sikkert derfor jeg er så barnslig), og den begynner å bli syk og svak og skikkelig dårlig bak nå asså...jeg er redd den er i ferd me å dø, og da vet jeg neimen ikke hva som skjer med meg...jeg burde selvfølgelig ringt tannlegen, men jeg vil jo nødig tyste på meg selv! Vel...får gå i tenkeboksen på den litt..for det er jo som Dag sier:" Tenk å imponerte de blir hos tannlegen da, hvis DU ringer og bestiller time selv!" For det er jo ikke til å stikke under en stol at det stort sett er mamma som tyster på meg (skal slutte å fortelle henne om min tannhelse hvertfall), eller at de kaller meg inn fra tannlegekontoret. Hmmm...fortsettelse følger på dette spennende temaet;)

Nå er det kvelden snart, heydiho, gotta go!

Klem

2 kommentarer:

  1. Det er alltid herlig å lese bloggen din.. du skriver på en så søt og morsom måte at man bare må le litt rett og slett fordi man kjenner seg igjen!

    SvarSlett
  2. Så koselig, Kikka :) Takk for det. Ja, jeg har vel kanskje ikke det filteret som andre har, så jeg skriver nok veldig rett fra levra, og akkurat sånn som jeg prater :)

    SvarSlett