Totalt antall sidevisninger

fredag 25. november 2011

Fræddan igjen!

Daaaa var det fredag igjen, og det med blandede følelser, da fredag jo er den dagen som jeg tar huset. Og med å "ta huset" mener jeg egentlig bare å rydde og støvsuge. Rydding og støvsuging og vasking osv er kanskje det VERSTE jeg vet om...neeeesten sidestilt med tannlegetime. Men oppi alt det kjedelige, så er det litt stas å høre sildringen i slangen når all smågrusen, alle hybelkaninene og alle matrestene etter mini og lille, forsvinner inn i posen. Også er det jo rene julaften når posen er full, for SÅ mye rart som forsvinner inn i støvsugern når jeg støvsuger under sofan, det må sjekkes altså ;)

På den annen side, så er det deilig når jeg er ferdig, og i dag kunne jeg pynte litt også. Jeg er ikke sånn VELDIG julete av meg, men jeg synes jo det er koselig å pynte litt bare. Også er jeg jo glad i stearinlys. Og for de som kjenner meg, så vet de at jeg er sånn litt over gjennomsnittet opptatt av hjerter...i alle former. Så i dag har jeg vært på Nille og kjøpt meg et koselig fat som jeg kunne sette noen fine lys oppi. Det ble koselig i stua her da gitt:)

Så til min store lidenskap (noen ville kanskje kalle det svakhet) her i livet, det er sjokolade. Og julen, den kommer jammen meg med mye god sjokolade, men det er ikke mange typer sjokolade som slår den gode gamle "eiskonfekten". Oh looord, jeg ble så lykkelig i dag når de hadde fått den i butikken. Såååeeeeeh, da røyk jeg på en sjokoladesmell i kveld da. Jeg som har vært så flink hele uken...sånn rent bortsett fra pepperkakedeigsmellene jeg har gått på. I går sa Dag:"Har du spist masse deig i dag eller? Nå må vi gi oss, nå ser vi bunnen her!" :D
                                                                             *Lykke*

Apropo hjerter...i dag ble mini hentet av mamman til en venninne i barnehagen, og hun kom ikke hjem før 18.30. Og da hadde hun laget en gaaaave til mamman sin! DET varmer mammahjertet asså. "Vær så god mamma, denne har jeg laget til deg!" Fineste Mia Josefine <3 Hun er også veldig opptatt av jul for tiden og på vei hjem fra venninnen i dag, så så de noe spennende på himmelen. "I dag vettu mamma, når jeg skulle hjem fra Sara, da så meg og Sara sleden til nissen på himmelen! Han har nok begyyynt å jobbe litt nå..." Og i morgen er det julegrantenning i Langesund, og da er det flaks at Mia har vært snill i år, for der dukker visst nissen opp med overraskelser til "alle de snille barna":)


Ha en fiiin fredag du også. Hyggelig om du legger igjen et lite spor etter deg :)

4 kommentarer:

  1. Sååå koselig gave fra lilletulla da! Også så søt når det gjaldt julenissen da... hehe...

    SvarSlett
  2. Kikka: Så koselig at du stikker innom og legger igjen et spor igjen. Det synes jeg er veldig koselig:)
    Ja, det ruller stadig ut noen gullkorn fra mini, 4 år er nok kanskje den beste alderen i forhold til gullkorn:)

    SvarSlett
  3. Mia er vel søt :)
    Hvor er den stjerna med lys inni fra? Den var utrolig koselig! :)

    SvarSlett
  4. Hehe, jada, hun har vel kanskje sett et stjerneskudd eller noe da...eller et fly. Eller kanskje det VAR sleden til nissen, hva vet vel jeg? :) Den stjerna vet jeg ikke hvor er fra, fikk den til jul for 3-4 år siden, og har vært veldig glad i den. Den står igrunn fremme hele året, men den tar seg aller best ut i julen:)

    SvarSlett