Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. november 2011

Juletrehogst og koselig besøk

Jada, du leste riktig; juletrehogst. Jeg har jo stadig noen oppgaver på lur til min kjære, snille mann ;) Her en dag var jeg ute og gikk tur, og så et veeeeldig fint, lite grantre. "DET treet kunne jeg tenkt meg, Dag", sa jeg, og med "voldsom" entusiasme svarte han:"Ja...det var fint". Hehe. Så i dag lurte jeg på om han ikke kunne gå og hente det...bare grave det opp ellerno, for å få litt julestemning lissom. Og det skal jeg si...han er jammen pliktoppfyllende. Ut i skogen og hjem kom han med treet mitt. Plantet det i en bøtte og lagde litt julestemning for kona si. (Flaks jeg er gift med blomster-Dag):) Nå mangler det bare litt lys, og SNØ, så kan julen baaare komme.
                                                          Var ikke det et søtt lite tre? :)

Det er flere gode grunner til å vente på snøen...vi holder jo på med å få i stand akebakken i enden av gata her. Etter maaange timer med dugnader i velet, så har endelig gravemaskinen vært på besøk, og jammen blir det bra der borte! Nå mangler bare snøen, og den håper jeg virkelig kommer snart. Der kan vi ake og kose oss, grille og skravle, både store og små. Men det blir ikke noe aking uten snø, så vi venter som sagt veldig her nå! Jeg er drittlei av tåke, blåst og regnvær, men fikk nå tatt et bilde der borte i dag, selvom det er vanskelig å se, nettopp på grunn av tåka. Argh!

I kveld har jeg hatt besøk av min skjønne kusine, Caroline. Vi har skravla og sett på tv og spist kinamat. Og nei...jeg laget ikke maten selv. Nope...jeg ringte Peking House i Langesund. Og maten, ja den var ferdig om "cikka kwateh". :) Det liker jeg godt!:) Nydelig mat, nydelig selskap og en fin avslutning på dagen:)

God natt godtfolk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar