Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. januar 2012

En frøken med sterke meninger

I dag har mini fått begynne på turning/dansing igjen...før jul gikk hun på dansing på kulturskolen, men ettersom danselæreren stadig var syk, noe som førte til en veeeeeeldig skuffet Mia, så valgte vi å slutte der, og heller begynne på turningen igjen. Jeg tok med meg mini til Langesund barneskole med godt mot, og jeg tror begge hadde det helt topp: Mia fikk herjet fra seg i gymsalen, og jeg fikk skravlet og fjåset med de andre fjåse- og skravlemamma´ne som satt på gangen:)


Men så når vi skulle hjem skjedde det noe...4 års trassen gir plutselig en ny mening. Jeg har alltid trodd at den het det fordi de var 4 år, men jeg har nå skjønt at det er fordi den VARER i 4 år. Her kan det krangles og furtes "over a low shoe" (som Tom Hilde ville sagt), og i dag var det en annen enn Mia som åpnet døren på vei ut fra turningen...tsk tsk tsk, det skulle han aldri ha gjort;) Mia ble ordentlig sinna, og hun skulle ALDRI tilbake til turningen hvertfall! Gu´ bedre, en skal si at uttrykket "å ta på vei" passer godt her. Små bagateller kan bli til stoooore, triste, urettferdige ting i en liten jentes liv...spesielt etter en lang dag i barnehagen, turning og at klokken har bikket 18.00. Fineste Mia <3 Hun er heldigvis like fort blid igjen som hun blir sinna, også er det jo de fine stundene vi husker best. Hehe.

For noen år siden kjøpte jeg Klaus Sonstad sin CD "Indianer Cowboy", og den synes jeg er så fin! Han synger sånn som barn tenker. Sangene er ikke bare fengende, men man kan på en måte sette seg litt inn i de små hodene som tenker...han treffer jammen spikeren på hodet innimellom. Derfor skal jeg nå, sitere et lite stykke fra en av sangene hans, som passer veeeeldig godt for den perioden vi er inne i nå i Casa de Hansen:) Stykket er fra sangen "Stor"

Når jeg blir stor skal jeg la
barna mine få bestemme selv
når de vil stå opp og når de
vil legge seg når det er blitt kveld
for jeg får aldri lov til å
bestemme noe som helst
sånn er det bare derfor
jeg er minst og ikke eldst

Så du skjønner at jeg gleder
meg til dagen jeg blir stor
da skal ingen andre si
hva jeg skal gjøre
da er det jeg som lager regler
i det huset der jeg bor
og hvis noen er uenig
skal jeg høre


Har du ikke hørt sangene på denne cden er den helt klart verdt å høre på. Kos dere og ha en fortreffelig aften!

Klem fra meg


2 kommentarer:

  1. Så koselig blogg du har;) Håper ikke det ble for galt at noen andre åpnet døren og at mia kommer tilbake på dansingen igjen! Klem Veronica

    SvarSlett
  2. Hei veronica:) Så koselig av deg å legge igjen et lite spor.
    Neida, hun kommer tilbake til onsdagen må vite...hehe. Det er bare det at impulskontrollen kanskje ikke er fullt utviklet enda;)

    Klem

    SvarSlett