Totalt antall sidevisninger

lørdag 28. januar 2012

Lørdag og familiekos :)

Denne dagen = familie, venner og vinterkos. Dette har vært en perfekt dag, fra ende til annen. Dvs. nå er den jo ikke helt over da, og mye kan fortsatt skje, men jeg har trua ;) Dagen startet med felles frokost (det er virkelig undervurdert), før jeg og lille tok oss en liten lur, mens mini og Dag spente på seg skia (ikke Dag da), og trakk med seg rattkjelken bort i den KNALLFINE akebakken vi har fått i enden av gata her. Etter en liten cowboystrekk, hoppet jeg og lille også i vintertøyet for å ta turen bort. Lille like sinna som forrige gang hun ble tredd inn i den svære dressen og presset på de teite vottene (Lilles "Ord") Hun kan ikke skjønne poenget tror jeg, men så fort hun kom ut, ja, da var alt greit, og ting "maket litt mer sense". Hun var strålende fornøyd fra jeg satt henne på akebrettet og helt til vi kom hjem igjen over en time etterpå. Fine tulla til mamma! <3 I akebakken var det flere også, min venninne Maria og hennes datter hadde tatt turen, og noen venninner av Mia med foreldre. Så der var det liv og røre i dag, og vi håper på det samme i morgen:)

Maria og jenta hennes ble me oss hjem igjen, også kom Karl (hennes kjære) også, og han hadde med seg minstejenta, og jeg satt i gang med å lage middag til hele hurven...uten å egentlig ha noe å lage av. Hehe. Ble macaroni og kjøttdeig med noe kjøttsaus blandet og slengt sammen i en ildfast form, slang noe ost på toppen og toppet det hele med pizzakrydder (selvom det ikke var pizza) ;) Barnevennlig og egentlig veldig godt:) Under middagen gikk Mia bort til Maria og spurte:"Hvor kommer dere fra?" Maria smilte og svarte:"Månen!" Mia kikket på henne helt alvorlig og sa:"Neeeei, hvor kom dere fra FØR dere kom til Norge?!?" Skal si Maria sleit med å holde seg alvorlig, og jeg tror ikke Mia egentlig fikk noe godt svar på det:)Store og små ble gode og mette og etter en stund, dro den fine (urnorske ;))familien som var på besøk, lille ble lagt for lur nr 2 og mini satt seg foran tv for å se på hennes o store helt, nemlig kaptein Sabeltann:)

Så var det tid for neste høydepunkt, nemlig besøk av min lille niese på 2 år, og en av Mias gode venner:) De er så fine sammen! <3 De lekte litt før vi dro på besøk til mine foreldre for å hilse på, siden det jo tross alt er helg:) Nå sover alle de tre englebarna, og jeg er spent på hvordan natten blir, men en får vel satse på at den blir god;)

Også har jeg en venninne som har bursdag i morgen, men hun feirer i dag...the Big 30 blir feiret med nærmeste familie. Vi var også bedt, men kunne ikke, så vi skal få være med på den store festen til sommeren. Jeg fant et skilt på AM Design på Nylende (har du ikke vært der, bør du virkelig ta turen innom) (http://www.amdesign.no/), og det skiltet bare MÅTTE jeg ha, for det var som om jeg skulle sagt det selv. Jeg kjøpte det, pakket det inn og sendte det til venninnen min. Og hun ble så glaaaaad for det! Det var jo bare en liten ting, men at hun ble så glad for det, ja, det gjorde virkelig dagen min <3 Gratulerer med dagen fineste Grethe!
Nå skal jeg nevne at vi var bestvenninner da jeg bodde på Spikkestad, jeg flyttet til Stathelle, og hun ble igjen...men fortsatt holder vi like god kontakt <3

Kvelden ble avsluttet med mitt nye favoritt tvprogram, nemlig "Hver gang vi møtes". Vinnies versjon av Halvdan Sivertsens "Sommerfuggel i vinterland" rørte meg langt inn i ryggmargen og hjertet, og jeg måtte felle flere tårer. Den var helt fantastisk! Den skal jeg høre på mange, mange, mange ganger :) Fikk du den ikke med deg sier du? Jeg redder deg, og legger ut link under. Ha en fortreffelig aften, og morgendag, med alt det den har å tilby:)

Klem klem fra meg:)

http://www.youtube.com/watch?v=yA3H9pkwvZE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar