Totalt antall sidevisninger

lørdag 10. desember 2011

En finfin helg

God kveeeeeld! Da kommer dagens innlegg, det kommer sent men godt. Har ikke hatt tid til å skrive tidligere, for jeg kom plutselig på at jeg skulle bake litt da serru. Noen kaker burde det jo være til jul, så da ble det de gode, tradisjonelle, chocolate chip cookiesene. Lurer på om de er nr.6 av de 7. slagene...samme kan det være. Det er det ENE slaget jeg baker. Hvert år "irriterer" jeg meg over at jeg ikke halverer oppskriften, for den er så himla stor, og jeg vet om mye som er morsommere enn å stå på kjøkkenet og legge små topper med deig på et brett, sette det inn i ovnen, legge på et nytt brett mens de første steker, ta ut brettet, sette neste brett inn, legge over de nystekte på rist, og legge opp enda et brett. Og sånn går nu dagan! Men NUH er jeg ferdig, og de ble knakanes gode! ;) Hadde så hastverk med å smake at jeg brant meg på tunga...dumme (deilige) smelta sjokoladen. OG viktigst av alt...hold on to your hats guys...jeg, Vibeke Thommesen Hansen, har baket...UTEN meierismør...er det ikke utrolig?!? ;) Til alle dere som tror at jula er ødelagt nå som alle tjukkasene vil slanke seg med å spise smør med skje...easy take it...melange funker like godt i år som i fjor!
Så nå er det ikke farlig om du skulle komme på overraskelsesvisitt...hvis du tåler litt støv og rot, kan jeg stille med cookies og sikkert noe kaffe ;)

Ellers så føler jeg meg igrunn produktiv om dagen...Dag har jo mast om lue, og nå har han fått den. Og jammen må han bruke den også. Han forsvant ned til en kamerat her i stad, og jeg slang lua etter han..."Ta på den du." ;) Jeg advarte han da jeg laget lua om at jeg måtte ta bilde av han med lua på, det er tross alt noe av greia med "selvgjort er velgjort", så jeg fikk lov til å ta et bilde, men "du får ta det fra sida, jeg vil beholde min anonymitet på netter selvom du har laget deg blogg." Hehe, fine Dag <3
                                                                           <3

Var på julebord i går, det var jo derfor det ikke kom noe innlegg fra denne kanten. For en fin gjeng! Jeg savner de såååå! Men jeg har trua...plutselig er jeg tilbake hos de. :) Maten var god, ja, den var faktisk så god at jeg vurderte å ta med litt saus hjem. Dog så var det ufrivillig; jeg hadde forsynt meg, og skulle gå stille og forsiktig på plass (tenkte det var lurt å ta det litt med ro sånn at den nyansatte inspektøren skulle få feil inntrykk av meg (; ) så i det han ba om ordet, så ble det så varmt og rart nedover leggen min. Så hadde jeg hektet sausøsa fast i frynsene på kjolen da like gjerne...og sausa rundt der, så det inntrykket fikk jeg rette opp på utover kvelden ;) Jeg hadde det tipp topp tommel opp...Dag var hjemme alene med 2 små og han hadde det tipp...tror jeg. Lille tar jo ikke flaske, såååeeeeh...han fikk ikke så mye søvn i natt. Men han var veldig flink og tålmodig med lille, men vi kom nok frem til at vi venter litt med den avvenningen. For husfredens skyld ; )

Sånn helt på tampen vil jeg bare juble litt for norsk vinteridrett og rope HEIA NORGE! I dag tok vi det som var av seiere...Gull i laghopp herrer, gull i hopp for damer, dobbeltnorsk i damelangrenn, utklassing i herrelangrenn, dobbelt norsk i skiskyting, seier i kombinert OG vi vant over Sverige i Curling...Aaaah det er deilig å være norsk på vintern! Me loves!!!

2 kommentarer: