Totalt antall sidevisninger

fredag 16. desember 2011

Jeg er et surrehue

Langt oppe på ønskelista mi i år, ligger en dings! En dings som jeg kan legge i lommeboka som jeg kan ringe til, eller trykke på en knapp, så svarer lommeboka. Lommeboka mi er aldri der jeg legger den. Eller så er det bare det at jeg aldri kan huske nøyaktig HVOR jeg la den. I dag har jeg brukt en god del hjerneceller på å vri hjernen min for å huske hvor lommeboka mi var. Jeg kom frem til at den måtte ligge på Rema 1000, eller dvs. den må ha blitt igjenglemt der i går, så oddsen for at den skulle være der i dag var jo heller liten.:/ Jeg var relativt rolig, det er jo kjipt å miste lommeboka lissom, men det er jo ikke sånn at jeg har noe kontanter i den, og ingen kan jo koden på kortet mitt. Dag sin reaksjon var:"Det hadde jo vært til pass for deg, det er jo ikke første gang du roter den bort!" Og min far spurte med en gang:"Ja, har du vært og spurt på Rema 1000 da eller? Ikke?? Jammen, har du sperret kortene dine da? Ikke det heller? Nei, du får høre der da!" Jada, jeg skulle jo det da...etter at vi hadde handlet litt på Ica;)

Kom på Rema 1000 jeg, og spurte etter lommeboka mi, men den hadde ikke DE sett. Nei nei...det var jo kjipt tenkte jeg, og satt meg i bilen og kjørte hjem. Gikk inn på kjøkkenet for å lage kveldsmat til lille, og på vei ut i stua igjen, ja, der lå den vettu. Og sa INGENTING! På tv-benken...der pleier ikke jeg å legge lommeboka asså. Så der hadde jeg jo ikke kikket.:) Faren over for denne gang, men det er nok ikke så lenge til neste gang jeg er på leter´n igjen...ja, hvis ikke jeg får den dingsen da!;)

Og det er som Dag sier, han har igrunn ofte rett (noe som er litt irriterende igrunn), at jeg stadig surrer den bort. Det er noen år siden, men vi var i byn (på Down Town for å være helt korrekt), og der spurte jeg Dag 4 ganger etter lommeboka, de tre første gangene fant jeg den i en eller annen pose, men den siste gangen jeg spurte, når jeg skulle betale for to par sko...da var den bortevekk. HELT borte! Og jeg og Dag og de 3 som var på jobb begynte letingen etter den forsvunne lommebok. Så...etter en stund, så var det en av de snille damene som fant den...trøkka nedi en sko, på en skohylle. Jada, så da ordnet det seg! :) Det gjør det for snille jenter har jeg hørt, så da må jeg være ganske snill;)

Eller den gangen, bare noen uker etter, var jeg også på Down Town sammen med en venninne, satt oss i bilen og skulle innom Europris på Rugtvedt, men lommeboka var jo ikke der jeg hadde lagt den. Eller dvs. der jeg trodde jeg hadde lagt den, i en pose, men jeg kom fort på at den...den hadde jeg lagt på taket på bilen, den. Jada, så da måtte jeg snu da, og kjøre samme veien tilbake for å se om jeg kunne finne den. Tok med meg mamma (kjekk å ha i mange situasjoner igrunn), og kjørte oppover. Og vettu...på Grenlandsbrua...DER lå lommeboka! Halleluja!!! Jeg kjørte inn til siden, satt på varselblinkerne og sendte mamma ut på tokt. Hehe. Den hadde åpnet seg, og fått en liten skramme i skinnet, to kort hadde falt ut og lå pent ved siden av, men alt var der. For en lykke! Og Dag sin reaksjon var:"Det skulle ikke vært mulig, du har så flaks! Du hadde nesten fortjent at du ikke fant den." Hohoho :D

Mamma sin løsning på mitt lille problem kalles "håndveske". Ja, ok, jeg fikk meg en veske da, av mamma faktisk. Var flink til å bruke den også faktisk, men så skjedde det....jeg glemte veska(!) i en butikk...det er faktisk verre enn bare lommeboka, for da var jo plutselig mobilen og lepomaden og alt borte. Men jeg fikk igjen den også, jeg! :D

Så hvis du har en god løsning på mitt lille "problem", så kom gjerne med forslag! Alle gode forslag mottas med takk:)

Ellers er jeg ferdig med min venninne sin lue, og kjenner at nå er jeg igrunn litt lei av de luene. Før jeg har begynt på mini sin. Så da får vi se om ikke hun heller kanskje får en Hello Kitty lue eller noe i den duren:)
Håper Anita blir fornøyd med lua si, og at det kommer litt kuldevær snart, så hun får brukt den:)

Da avslutter jeg med et Freia Sjokoladeegg og håndballkamp. HEIA NORGE!!! Og god fredagskveld til deg :D

3 kommentarer:

  1. Hahhaha jeg må le:) du har hatt flaks du men den lommeboka!? Jeg har slitt med det samme men med nøklene..herreguuuud å jeg har mista nøkler. Og surrer de vekk og finner de igjen eller rett og slett ikke finner de igjen! Morsomt å lese bloggen din aså, åsså ser jeg jammen at du har fått deg reklaaaame å greier?? Arti da, da blir du rik vettu:)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, det er mulig at det er noe sannhet i det Dag sier, det skulle ikke vært lov til å ha så mye flaks så mange ganger ;) Moro at du synes det er morsomt å lese da...jeg synes det er så koselig når noen legger igjen en kommentar :) Reklame må man ha vettu, men ser nok ikke for meg at jeg blir rik av det gitt. Da må jeg nok noen nivåer opp på "bloggtoppen" ;)

    SvarSlett
  3. Hehe... når du finner den dingsen må du si i fra! Nøyaktig samme problem her i gården...

    SvarSlett