Totalt antall sidevisninger

lørdag 17. desember 2011

Ferdig!

NUH er jeg ferdig! Med alle julegavene. I år er jeg litt sent ute, pleier å være ferdig i goood tid før 1.desember, men nå som jeg er hjemme i permisjon, har jeg ikke hatt tid rett og slett. Det har vært alt for mange koselige barseltreff og lunsjer og mammaklubber, innimellom soving, spising og bleieskifting, så jeg har måtte dratt ting litt ut. Ikke at det gjør noe, for jeg mener at 80% av jobben er jo planleggingen, og den har jeg vært ferdig med lenge. Det er deilig!:) Dessuten er det ikke bare meg som er ferdig. Dag er ferdig han også...nå har han bare en gave å kjøpe da (til meg), og det er godt å vite at han har handlet. Han er TIDLIG ute i år. Stort sett er han ute på lille julaften eller tilogmed julaften, men jeg tror igrunn det er et "mannefenomen". I fjor kom han blid og fornøyd hjem fra julegavehandel 23.desember og sa:" Det ekke salg hos gullsmeden på lille julaften..." Haha, nei, det har han nok rett i;)

Jeg har kommet frem til at jeg kanskje er litt utradisjonell i forhold til julebaksten...i år har jeg laget oreotrøfler (de ble borte med EN gang) og chocolate chip cookies, som dere vet. De er det ikke så mange igjen av gitt, men håper de holder til jul ;) Og hvis ikke de holder, så har jeg laget cookies-deig-kuler, og det blir nesten det samme regner jeg med, bare at de vel kanskje er mer konfektaktige. Ellers så har jeg og Dag sammen prøvd oss på hjemmelaget karamell i dag, så får vi se i morgen hvordan det ble. Der var nok kanskje jeg mer tradisjonell enn han...jeg helte over i form, og skal rute opp i morgen, mens Dag helte over i hjerte- og stjerneformer. Han ser for seg at vi kan stikke de på pinner og dyppe i sjokolade :) Hehe. Resultatene kommer i morgen...enten det ser bra, eller dårlig ut ;)

Kjenner faktisk at julestemningen også begynner å snike seg på...det går mye i julemusikk i heimen om dagen, minusgradene er på plass (enn så lenge), det er steike glatt på veiene, og nå mangler bare (ja, jeg vet jeg maser om det) snøen ;)

Og bare for å ha nevnt det...på akkurat denne dagen for 6 år siden ble jeg sammen med verdens fineste Dag. Ja, det var på 3 betingelser da; at vi skulle være sammen lenge, at vi ikke skulle kjøpe julegave til hverandre det året og at jeg ikke skulle klippe meg. Fin han Dag gitt ;) Synes vi har rukket masse på disse årene, jeg...vet ikke hva det neste skulle være? :)

Vel..mer er det ikke å komme med fra denne kanten i dag, så da er det vel ikke noen vits i å draaaa det noe lenger ut heller. :) Håper du stikker snuta innom en annen dag også, og legg gjerne igjen et lite spor etter deg. Da blir jeg veldig glad serru ;)

2 kommentarer:

  1. Flinkis!! :)
    Digg å være ferdig da.
    Pleier å være ferdig leeenge før denne tid jeg også men :p
    Sykdom og de altfor korte dagene har det gjort det vanskelig for meg.

    Mmm,karameller har jeg sååå lyst til å prøve meg på også. Men ser så vrient ut atte ;)
    Gleder meg til å se,spess Dag sine,hihi.

    Gratulerer med aniversary da :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er deilig, selvom det er litt sent;) Men ikke FOR sent:)
    Karamellene var jo superenkelt...eller dvs. det vet jeg jo i morgen, men HVIS det var enkelt, skal du få oppskriften, for det var lettere enn å bake hvilkensomhelst kake:)

    SvarSlett