Totalt antall sidevisninger

tirsdag 13. desember 2011

Oppskrift på Chocolate chip cookies

Etter masse inboxmeldinger på facebook, slenger jeg ut oppskriften på de deilige chocolate chip cookiesene her. Så poster jeg innlegget på face etterpå. Jeg er så smart!!! ;) Det er en relativt stor oppskrift (90-100) kaker, har mange ganger vurdert å halvere oppskriften, men kommer nå frem til at hvis det skal være noen igjen til jul, så må oppskriften være såpass.:) For å være ærlig, så kan det se ut som om jeg må slenge sammen en omgang til, med mindre jeg finner viljestyrke på billigsalg ett eller annet sted. Det er UMULIG for meg å holde meg unna boksen! Gi meg styrke! (Evt. en mirakelkur så jeg kan spise så mye av de jeg vil, og samtidig gå ned noen kg) Det er en av to...

400 g smør
3 dl brunt sukker
3 dl hvitt sukker
2 ts vaniljesukker
2 ts vann
4 egg
9 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts salt
250 g grovhakkede hasselnøtter
600 g grovhakket kokesjokolade

Rør smør og sukker luftig. Tilsett vann og egg, bland godt. Bland mel, vaniljesukker, bakepulver og salt. Rør godt. Rør sammen blandingene og tilsett hasselnøtter og sjokolade.

Bruk t-skje og lag "topper" på stekebrettet, stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 10 min


ENJOY! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar