Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. desember 2011

Vinterland

<3 Sneen dalte lett og fin, og strøk blidt mot ruten min
i morgens da jeg drømte på min pute.
Vi tok skjerf og votter på, hastet veldig med å gå,
snart var det tusen barnespor der ute. <3

<3 Og vi tenner våre lykter når det mørkner,
og når alle lyder pakkes inn i vatt.
Ja vi tenner våre lykter når det mørkner,
kanskje lyser de til kvelden si’r god natt. <3


Etter gårsdagens gruff, har virkelig denne dagen vært god. Ja, bare det å våkne opp til vinterland! Kong vinter har virkelig slått til i går kveld og i natt. Ja, nå slo han ikke på stortromma akkurat, mer som en skarptromme, men vinteren er i gang, og jeg fryyyder meg! :) Det blir så lunt og fint ute. Og den mørke kvelden og natten forsvinner i nesten blått lys, når den fine månen skinner og lyser opp den fine hvite snøen. Hvem kan ikke elske det da?? :)

Og dagen skulle bare bli bedre...jeg har nemlig scora masse konepoeng i dag. For jeg...har bestilt billetter til Metallicakonsert for Dag og en kamerat. Da ble de så glade vettu. Jeg må jo si, jeg forventet mange poeng, for jeg ofret faktisk min sårt trengte morgenlur sammen med lille. Det er jo det beste med hele dagen..den lille luren på formiddagen. Den er viktig for meg altså, men jeg holder ut enda, så det er jo tydelig at den ikke er livsnødvendig ;)

Ba mamma og pappa på middag i dag gjorde jeg også. Deilig juleskinke (også kalt påskeskinke og sommerskinke) som jeg stekte, også hadde vi ris, bearnaisesaus og stekte grønnsaker til. Også hadde vi blomkål til...jeg er ikke så veldig glad i blomkål egentlig, men siden det er en av Dags favoritter, og han ikke er veldig begeistret for juleskinke, så tok vi begge deler. Kokte den og la en smørklatt på, raspet litt hvitløk over og strødde parmesan på og satt den i ovnen med grillelementet på. Og vips! Så var blomkålen noe av det beste med hele måltidet :) Og vet du hva mamma hadde med seg til "lillejenta" si?? Jo, bare se her...er ikke jeg heldig?

Dette var min fine dag, mens dagens høydepunkt for mini, HELT klart var dagens kalendergave. Pakke nr. 7 var litt lang og rund, sylinderformet, og inni papiret skjulte deg seg glitterspray til håret. Halleluja, mini var i himmelen og i dag fikk hun lov til å pynte seg litt ekstra før hun gikk i barnehagen. (Og det passet igrunn godt, for i dag var de i kirken på lysvandring, og hun fikk være engel) Og alle vet at engler, ja, de har glitter i håret! Når jeg først er inne på den lysvandringen så må jeg si jeg lurer på hvilken historie de egentlig har lært om der i dag...for i følge Mia så hadde "han der Josefbarnet vettu, han hadde en sånn stor og lang stokk som han jagde sauene sine med når de ikke ville være med." ;) Fine Mia-min! <3
Nå er det håndballkamp (ja, eller det var i hvertfall det før Dag hola til seg kanalvelgern) ;) og pepsi max og potetgull. Aiaiai så tjukk jeg skal bli, når jeg har spist opp alt som ligger nedi (posen) ;) Hehe

Ha en fin kveld!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar